• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122331
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]/ 100هزار قربانی کرونا در 5هفته



نیویورک تایمز با انتشار جدولی به رنگ مشکی در صفحه اول خود نوشت که در آمریکا طی 5هفته گذشته در موج تازه کرونا 100هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که فقط در روز 4ژانویه، 2هزار و 48نفر قربانی شده‌اند. در مجموع شمار قربانیان کرونا در آمریکا به حدود 408هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان در آمریکا به حدود 24میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
ناوالنی در بازداشت


قاضی دادگاهی در مسکو حکم داده که الکسی ناوالنی، از چهره‌های اصلی منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، باید دست‌کم تا 30روز دیگر در بازداشت بماند. ناوالنی ۴۴ ساله، روز یکشنبه ۱۷ ژانویه پس از بازگشت از آلمان در بازرسی گذرنامه فرودگاه بین‌المللی پوشکین مسکو بازداشت شد. ناوالنی مهم‌ترین منتقد پوتین است و 5‌ماه پس از آنکه برای درمان مسمومیت ناشی از سم نوویچوک به آلمان سفر کرده بود، برای نخستین بار به کشورش بازمی‌گشت.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]
میراث ترامپ برای آمریکا


یو‌اس‌ای تودی در گزارشی مفصل به اثراتی پرداخته که 4سال ریاست‌جمهوری ترامپ بر سیاست و سیاست‌ورزی در آمریکا گذاشته است. به نوشته این روزنامه، تهاجمی شدن فضای سیاسی، تغییر در ترکیب دیوان عالی، تغییر قوانین مهاجرتی، برهم خوردن صف متحدان آمریکا در عرصه سیاست خارجی و دوری آمریکا از تعهدات مربوط به تغییرات اقلیمی مهم‌ترین میراث ترامپ در آمریکا خواهد بود.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
آماده باش آمریکا علیه ترامپیست‌ها


روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود به جو امنیتی حاکم بر شهر واشنگتن پرداخته و تحقیقات پلیس فدرال آمریکا از نیروهای گارد ملی برای جلوگیری از حمله به مراسم تحلیف را نشانه‌ای از وخامت شرایط سیاسی و امنیتی این کشور به شمار می‌آورد. به نوشته این روزنامه، عدم‌ حضور ترامپ در مراسم تحلیف بایدن، مقدمه‌ای بر شکاف سیاسی و اجتماعی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا خواهد بود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید